24 Kasım 2009 Salı

İSPANYA 2007

Barcelona'da sokaklar birbirine çok benziyor. Ana caddeye yakın bir yerdeyim. Buraya yakın Av. de la Catedral'i var. Bu katedralin önündeki meydanlık yerin adı 'plaça nova' . Burada çok güzel tapas yapan 'Bilbao Berria Restaurant' a gidiyorum. Yoldaki sokak sanatçısı 'meyve kız' put gibi duruyor. Para verince bu fotoğrafı çekmeme izin verdi. Tüm meyvelerde plastik. Tapasları yedim, harikaymış. TAPAS İspanyolların çok küçük yemekleri. Pötibör pastalar gibi. Dolmanın, balığın, etli ve sebzeli her yemeğin tapası var. Ben en çok pastaların tapasını yedim. Her tapasın içinde kürdandan biraz büyük çöpler var. Bunlarla ya da çatal isteyip yiyorsunuz. Baştan para ödeme yok. Yemeğiniz bitince garson kız gelip, çöpleri sayarak hesap çıkarıyor. Çöpler asla kaybolmuyor. Yılda 7 milyon turistin gezdiği Barcelona'da insanlar bu kadar da dürüst. İspanya'nın yemeklerine hayran kaldım, gerçekten çok güzel. Adios!..


Manzaranın güzelliğine bakın. Bu yat limanının sanki sonu yok gibi. Uzanıııp gidiyor... Sağda ilerde balık şeklinde bina, güzelim akdeniz ve patlamakta olan ben!.. Manzaranın karşısındaki çok güzel ve ünlü olan 'La Fonda del Port Olimpic' adlı lokantada 'PAELLA' yedim.

Paella İspanyolların değerli bir yemeğidir. Eskiden içinde yaptıkları sac gibi bir kaba paella denirmiş. Gittikçe değişmiş. Bugün yemeğin adı paella. Özel kabında altta safranlı pilav, üstünde isteğe bağlı olarak deniz ürünleri, tavuk, dana eti ve sebzelerden fırınlanarak yapılan bir yemek.

Bir kişilik istediğim yemek beş kişilik gibi gelince, tabi yemekte oldukça lezzetli olunca farkına varmadaan hepsini yedim. Bu kadar yediğim narindir. Patlıyorum!..

Barcelona'da kendi halkının dahi çok iyi bilemedikleri (çünkü adresi sorduğumda cevap veremediler ) seramik müzesine gittim. Gerçekten çok bilgi vericiydi. Arka fonda çikolatanın yapımı ve sunuluşu seramikle resmedilmiş. En alttaki mavi giysili adam elindeki fincanla sıcak çikolata sunuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder